Greek Day i wege Souvlaki

Lato w pełni. Czas urlopów, wakacyjnego wypoczynku, pełnych przygód podróży, do których z przyjemnością wracamy wspomnieniami. Dziś, za sprawą slajdów podróżniczych, mieliśmy okazję wybrać się w sentymentalną wyprawę na dwie greckie wysepki: Kretę i Santorini. Z zaciekawieniem słuchaliśmy opowieści o ich historii, zasobach naturalnych i walorach turystycznych. Odwiedziliśmy niezwykłe miejsca, takie jak laguna Balos czy plaża Elafonisi, zachwycające krystalicznymi wodami o turkusowym zabarwieniu i piaskiem mieniącym się odcieniami różu. Przeszliśmy Wąwóz Samarii, liczący szesnaście kilometrów najdłuższy wąwóz w Europie. Podziwialiśmy urokliwe zakątki Białej Wyspy – położonej na zboczach wulkanu wyspy Santorini. Zwiedziliśmy bogate w antyczne zbiory wnętrza Muzeum Archeologicznego w Heraklionie, miasto ceramiczne Margeritas oraz pałac w Knossos, prezentującego pozostałości okresu szczytowego rozwoju kultury minojskiej. Poznaliśmy też związane z pałacem mity o minotaurze i niciach Ariadny. Po zakończeniu ballad o Helladzie czekała na nas przepyszna niespodzianka w wykonaniu pracowni kulinarnej – znakomite greckie souvlaki w wersji wegetariańskiej 🙂