Wyprawa na wilanowską plażę

2017-08-21_09.16.50Korzystając ze wspaniałej pogody postanowiliśmy w ramach piątkowego wyjścia wybrać się położoną „po sąsiedzku” plażę w Wilanowie. Zachęceni opowieściami osób, które już tam były, spakowaliśmy napoje, koce, nakrycia głowy i wyruszyliśmy w teren. Okazało się, że przed nami była nie lada wyprawa – plaża od najbliższego przystanku oddalona jest o 40 minut marszu! Jednak sama trasa wśród drzew, zieleni i śpiewu ptaków rekompensowała nam trud wędrówki. Na miejscu zaskoczyła nas wielkość plaży i ilość piasku – przez chwilę mieliśmy wrażenie, że jesteśmy w Słowińskim Parku Narodowym w Łebie! – oraz cisza – z przyjemnością odpoczywaliśmy od zgiełku miasta. Mamy nadzieję, że mimo zbliżającego się końca wakacji, uda nam się jeszcze skorzystać ze słońca na wilanowskiej plaży.

Kabrala

karbalaZainspirowani opowieściami pana Mariusza – weterana misji w Libanie, postanowiliśmy dłużej pozostać w tym kręgu tematycznym i wspólnie obejrzeć polecony przez niego film pt. „Karbala” z 2015 roku. Akcji filmu toczy się w Iraku: siedziba władz lokalnych w Karbali, City Hall, zostaje zaatakowana przez Al-Kaidę i sadrystów. Grupa polskich oraz bułgarskich żołnierzy odpiera kolejne ataki i przez trzy dni jest zdana tylko na siebie. Chyba największym atutem filmu jest fakt, że został on oparty na prawdziwych wydarzeniach, które dopiero niedawno ujrzały światło dzienne. Seans dostarczył nam wielu emocji a także tematów do głębokiej dyskusji. Po zakończeniu filmu długo rozmawialiśmy na temat udziału Polski w misjach zagranicznych, polityce kraju a także niezależności i bezpieczeństwie. Wszyscy byliśmy wstrząśnięci, gdy uświadomiliśmy sobie rangę podejmowanych codziennie przez żołnierzy decyzji. Świat wojny, walki, życie w nieustannym napięciu i strachu to dla nas, cywili, inny świat, dlatego tym bardziej należy docenić poświecenie osób walczących o pokój.

Piknik w Ogrodzie

20793849_1385486234837964_1982409272_oUff jak gorąco, puff jak gorąco… chciałoby się rzec :) sierpniowe upały dają się we znaki więc spragnieni orzeźwienia, z końcem tygodnia pracy, postanowiliśmy wspólnie udać się na piknik do zacienionego zacisza przyDomowego Ogrodu. Uprzednio przyrządziliśmy wspólnie pożywną sałatkę ze świeżych warzyw z sosem jogurtowym i orzeźwiający napar miętowy. Ponadto degustowaliśmy młodą kapustę ugotowaną w towarzystwie młodej marchewki, koperku i pomidorów. Na deser natomiast smakowaliśmy pyszny, mieniący się kolorami tęczy sernik na zimno. Po obiadowej uczcie przyszedł czas na odpoczynek na zielonej trawie przy relaksujących dźwiękach śpiewających ptaków. Przed nami długi weekend, dlatego wszystkim życzymy tak przyjemnego i błogiego wypoczynku! :)

Z wizytą w Centrum Weterana

2017-08-11_09.51.19-01Dziś dzięki zaproszeniu Pani Róży mieliśmy okazję zobaczyć niesamowite miejsce oraz poznać niezwykłego człowieka – odwiedziliśmy Centrum Weterana Działań poza Granicami Państwa. Oprowadził nas po nim Pan Mariusz – weteran misji w Libanie, który podzieli się z nami swoją wiedzą i doświadczeniem wojennym. Działa on w Zespole Edukacji i Tradycji, który zajmuje się pielęgnowaniem pamięci o żołnierzach i pracownikach wojska poległych w działaniach poza granicami państwa, organizacją i prowadzeniem Sali Tradycji, a także gromadzeniem dokumentów i pamiątek związanych z udziałem polskich żołnierzy w działaniach poza granicami oraz ich odpowiednią ekspozycją.  Mało kto wie, jak duży jest udział Polaków w zagranicznych misjach. Począwszy od misji w Korei w 1953 roku Polscy Żołnierze wspierają różne działania poza granicami: m.in w Indochinach, Wietnamie, Laosie, Libanie, Afganistanie czy Iraku. Podczas wykładu i zwiedzania swoją wiedzą z zakresu historii wojskowej wykazał się pan Waldemar, który został doceniony i wyróżniony przez naszego przewodnika za prawidłową odpowiedź na zagadkę i otrzymał pamiątkowy album. Na koniec naszej wizyty zapaliliśmy znicz pod Ścianą Pamięci z nazwiskami wszystkich żołnierzy poległych w misjach oraz Pomnikiem Żołnierzy Poległych w Misjach i Operacjach Wojskowych poza Granicami Państwa. To było szczególne dla nas wyjście, długo będziemy je wspominać a organizatorom bardzo dziękujemy za wspaniałe oprowadzenie.

Pizza

20746757_1383837945002793_528977606_oPizza to danie umiłowane przez wszystkich naszych Domowników. Włoski specjał, powszechnie znany i przyrządzany, dziś ponownie zagościł w obiadowym menu… i jak zwykle został podany w barwnej i różnorodnej oprawie składników. Na drożdżowych plackach, poza tradycyjnym, aromatycznym sosem pomidorowym z dodatkiem cebuli i ziół, tartym żółtym serem oraz serem mozzarella, znalazły się także szynka, salami, ananas, pieczarki oraz pieczona papryka, cukinia i marchewka.  Ponadto dla wzmocnienia smaku zrobiliśmy sos jogurtowo – czosnkowy. Część warzyw i ziół, takich jak młoda marchewka, cukinia, pomidory, szczypiorek czy bazylia pochodzą z zakątków naszego kwitnącego ogrodu. Za nami niezwykle obfita i smakowita uczta :)