Na treningu neuropoznania zastanawiamy się nad wpływem funkcjonowania naszych procesów poznawczych na codzienne życie, a także nad sposobami usprawnienia różnych funkcji poznawczych. Dzisiejsze zajęcia poświęcone były ćwiczeniu uwagi selektywnej, czyli nakierowanej na określone informacje oraz rozwijaniu podzielności uwagi, dzięki której możemy wykonywać dwie lub więcej czynności równocześnie. Wykonywaliśmy liczne zadania, polegające między innymi na podkreślaniu w tekście określonej litery czy rozpoznawaniu u innych uczestników drobnych zmian, jakie celowo zostały wprowadzone w ich wyglądzie na potrzeby zajęć. Zmierzyliśmy się także z ćwiczeniami wymagającymi wymieniania kolejno liter alfabetu, naprzemiennie z nazwami zwierząt, kolorów, czy miast. Ćwiczenia wzbudziły zainteresowanie, a także wywołały dużo śmiechu. Podsumowując zajęcia i odnosząc się do własnych doświadczeń, doszliśmy do wniosku, że podzielność uwagi w codziennym życiu ma zastosowanie np. podczas wykonywania takich czynności, jak gotowanie obiadu czy prowadzenie samochodu, a selektywność, przy poszukiwaniu określonego produktu w sklepie.